BDC
Aditiv namjenjen za vozila i plovila koja koriste dizel EN590 kao pogonsko gorivo a koji u svom sastavu ima određen postotak biodizel goriva. Taj postotak varira  u svakoj europskoj zemlji. Korištenjem biodizela smanjuje se količina sumpora u dizelu što propisuje europska regulativa. Uz svoje prednosti javljaju se i negativnosti koji utiču na rad vašeg motora.

Najveći problema stvaraju bakterije koje se talože u rezevoaru te se pojavljuje talog i “sluz” koji čepi filter goriva. Gljivice se javljaju usljed dugog stajanja rezervoara, npr u zimskom periodu kad se brodovi manje koriste. Dodavanjem Bardahl BDC smanjujete mogućnost stvaranja glivica u rezervoaru i filteru.
Slika a) prikazuje filter goriva koji nije koristio BDC
a slika b) prikazuje filter goriva u koji je dodano 2% BDC



Slika a)                                                     Slika b)
                                                                 










1 – Test deterdžentnosti: test PEUGEOT XUD 9
Dizelsko gorivo ima svojstvo nakupljanja ugljičnih nakupina na injektorima. Ovaj test pokazuje utjecaj na Peugeotov XUD 9 motor da održi svoju efikasnost pomoću dodavanja aditiva u dizelsko gorivo. Vidljivo je iz dijagrama da se u određenom postotku aditiva smanjuje nakupljanje na injektorima.



Dizel gorivo bez BDC (plava linija) i dizel gorivo s 0,2 % (crvena linija)
Primjećujemo da dodavanjem BDC u dizel gorivo smanjujemo količinu nakupina na injektorima čime osiguravamo bolje sagorijevanje i rad motora te smanjenje ispuštanja nečistoća i štetnih plinova u atmosferu.
Za informaciju : Specifikacije kvalitete Francuskih proizvođača vozila je da samo 0,1 mm nakupina na injektorima dizel motora smanjuje snagu do 15%.

2 – Test podmazivanja: test H.F.R.R.
Test H.F.R.R. (High Frequency Reciprocating Rig) omogućava nam da provjerimo svojstva podmazivanja dizel goriva. Prilikom testa mjeri se promjer metalne kuglice od 6 mm koju izlažemo vibracijama i opterećenju pri temperature 60°C u vremenu od 75 minuta .

Gorivo                                            Trošenje materijala
Proizvođačke specifikacije  dozvoljavaju trošenje materijala manje od 450 mikrona.
Primjećujemo da je  B.D.C. (0,2 %) povećao svojstvo podmazivanja dizelskog goriva i preko tražene specifikacije.
Zakonske regulative za smanjenjem sumpora u gorivu, onemogućuju pravilno podmazivanje motora, stoga smo primorani koristiti dodatna sredstva za podmazivanje osobito kod starijih motora.

3 – Antikorozivni test: test ASTM D665
 B.D.C. donosi dizel gorivu odlična antikorozivna svojstva, što je dokazano na testu  ASTM D665.
Metalni dio se uroni u mješavinu dizel goriva (300ml) i vode (30ml) ili morske vode(30ml) pri temperaturi 60°C tjekom 24 sata.
Napomena:  A:  0 % korozije
                     B:  5-10% korozije
                     E:  75 -100% korozije

Gorivo
Voda
Morska voda
Diesel gorivo
E
E
Diesel gorivo + 0,1 % B.D.C    
A
B
Diesel gorivo + 0,2 % B.D.C    
A
B

BDC će u dizel gorivu zaštititi injektorsku pumpu od korozije i produžiti radni vijek.         

4 – Anti oksidacijska svojstva: test ASTM D2774
Dizel gorivo sadrži komponente koje nisu stabilne na oksidaciju kao oleofeni, aromatic, nitrogeni koji tvore druge nestabilne spojeve.
B.D.C. sadrži aditiv koji povećava stabilnost dizel goriva pri oksidaciji, potvrđeno testom  ASTM D2774.
Uzorak dizel goriva se zagrijava na 95°C tjekom 16 sati uz prisustvo kisika


Diesel gorivo                                    Nestabilni Mg /100 ml
Diesel gorivo                                       1,6
Disel gorivo + 0,2 %  B.D.C.   0,8
B.D.C. povećava oksidacijsku stabilnost dizel goriva do 50%

Prikaz rezervoara

5— Cetanski broj
Povećanjem cetanskog broja u dizel gorivu povećavamo snagu motora, osiguravamo ispravan rad i smanjujemo zagađenje u ispušnim plinovima.
Tijekom testiranja utvrdili smo da dodavanjem 0,2% BDC a povećavamo cetanski broj za 4 jedinice .

 %B.D.C.                    0            0,05      0,1     0,15    0,2
Cetanski Broj:            47,1     47,9    49,2    50,3     51,2

6 – Otklanjanje vode“ scattering of water
BDC sadrži aditiv za otklanjanje vode iz dizel goriva koji je uzrok stvaranju mulja u rezervoaru i crijevima za dovod goriva. Također se smanjuje i stvaranje bakterija u rezervoaru.
Zaključak: Dodavanjem samo 0,2 % BDC u dizel gorivo postižemo:
-mehanički rezultati: smanjuje nakupine nečistoće i korozije na injektorima, s time dobivamo smanjenu potrošnju goriva,  bolje izgaranje i više snage u motoru.
-ekološki rezultati: smanjenje ispuštanja štetnih sastojaka u atmosferu i smanjenje stvaranja bakterija u rezervoaru koje uzrokuju neugodan miris i čađ  iz ispuha dizel motora i uzrokuju nepravilan rad motora.


Primjedbe

Popularni postovi